Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
V oddaji poslušamo skladbe: Silvo Stingl/Dušan Velkaverh/Jože Privšek: Dober dan, življenje - solist pevec Oto Pestner Steve Klink/Dušan Velkaverh/Steve Klink: Čas - solistka pevka Mia Žnidarič Jože Privšek: Plesna suita - solista saksofonist Ati Soss, pianist Silvo Stingl Milko Lazar: Second Hand Music - solista trobentač Dominik Krajnčan, saksofonist Milko Lazar Elvis Stanić/Aleš Avbelj: Domus De Janas - solista harmonikar Elvis Stanić, pianist Gregor Ftičar
V oddaji poslušamo skladbe: Milan Ferlež: Strelovod, solist trobentač Petar Ugrin Jože Privšek: Vernon, solist kitarist Milan Ferlež Jule Styne/Jože Privšek: People, solist pianist Silvo Stingl Jože Privšek: Kairo, solista saksofonist Tone Janša in trobentač Petar Ugrin Tone Janša: Askot, solista saksofonist Tone Janša in pinist Silvo Stingl Jani Moder/Aleš Avbelj: Blue in the Face, solist kitarist Jani Moder
Tokrat smo pripravili posnetek koncerta, ki smo ga posneli 20. aprila 2024 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Z Big Bandom RTV Slovenija je nastopila ena najbolj raznovrstnih in vznemirljivih vokalnih solistk v džezovski glasbi, ameriška pevka Carmen Bradford, orkester pa je vodil avstrijski dirigent Sigi Feigl. Carmen Bradford je hči legendarnega trobentača in skladatelja Bobbyja Bradforda ter priznane pevke in skladateljice Melbe Joyce. Carmen Bradford je študirala na kolidžu v Austinu, vendar je študij opustila, ko so ji ponudili mesto pevke pri orkestru Counta Basija. Z orkestrom je sodelovala med letoma 1982 in 1990 in čeprav je Basija poznala in z njim nastopala, ji žal ni uspelo posneti albuma z njim, umrl je namreč leta 1984. Sodelovala pa je pri snemanju plošč z orkestrom, ki sta ga pozneje vodila Frank Foster in Thad Jones. Dva albuma sta bila celo nagrajena z grammyjem. Leta 1992 je Carmen Bradford izdala svoj prvenec Finally Yours, tri leta zatem pa je izšel album With Respect, s katerim je navdušila strokovno in širšo javnost. Do danes je sledilo še kar nekaj odličnih albumov, pa tudi nekaj velikih sodelovanj; med drugim je pela z Wyntonom Marsalisom, Johnom Claytonom in Orkestrom Claytona in Hamiltona, Docom Severinsenom, Tonyjem Bennettom, Jamesom Brownom, Georgeem Bensnom in še številnimi drugimi. Nastopa tako rekoč po vsem svetu, tako z džezovskimi kot simfoničnimi orkestri. Trenutno je vodja oddelka za džezovsko petje ter članica fakultete na konservatoriju za glasbo v San Franciscu.
V oddaji poslušamo posnetek pogovora, ki ga je s skladateljem Juretom Robežnikom leta 2017 posnela glasbena urednica Alja Kramar.
V oddaji poslušamo skladbe: Jože Privšek: Balada – solist trobentač Tomaž Grintal Mario Božo Mavrin/Lojze Krajnčan: Samba de Pipi – solist vibrafonist Vid Jamnik Kamil Hala: A Drop of Dew– solist trobentač Petar Ugrin McCoy Tyner/McCoy Tyner, Bob Belden: Peresina – solist saksofonist Ronnie Cuber
Med 12. in 17. avgustom bo v Novem mestu potekal že 24. festival Jazzinty, ki združuje delavnice, skladateljsko nagrado ter večerne koncerte. Rdeča nit letošnjega festivala je povezava med glasbo in plesom, ki sega globoko v preteklost in se v zadnjem obdobju zopet prebuja in prihaja v ospredje. Več o samem festivalu pa je glasbeni urednici Alji Kramar povedala umetniška vodja, Ana Čop.
V dobrem desetletju se je James Brandon Lewis utrdil na jazzovski sceni kot eden najbolj dejavnih ameriških saksofonistov. Od leta 2012 živi in ustvarja v New Yorku. Leta 2022 je bil njegov album Jesup Wagon razglašen za album leta kritikov revije Downbeat, nato pa so sledili albumu Eye of I, For Mahalia, With Love, Transfiguration ter The Messthetics and James Brandon Lewis. Na Jazz festivalu Ljubljana James Brandon Lewis nastopa s svojim triom (Josh Werner, Chad Taylor).
Glasbena oddaja Prva vrsta nas tokrat popelje na Pirenejski polotok, natančneje na jug Španije. V studiu 13 Radia Slovenija je natopil duo Teo y la Mar. To sta pevka in plesalka Maria Keck ter kitarist Teo Mandžuka, predstavila pa sta avtorske skladbe, v katerih se prepletata mešanica tradicionalnega in modernega flamenka.
V Prvi vrsti nastopa zasedba Mind Tree, ki jo sestavljajo pianist Matic Štemberger, basist Peter Smrdel in bobnar Žiga Smrdel. Trio predstavlja tako skladbe z albuma Catharsis, kot tudi nove skladbe.
Svet RTV Slovenija je nedavno zaradi nezavidljivega finančnega položaja naše medijske hiše naložil Upravi, naj pripravi izračune finančnih in kadrovskih učinkov morebitnih ukinitev regionalnih centrov ter med drugim tudi Glasbene produkcije. Stroka opozarja, da bi bila ukinitev ansamblov ter zborov RTV nepopravljiva škoda. V studiu smo gostili vodjo Glasbene produkcije, Majo Kojc ter spregovorili o samem delovanju zasedb Glasbene produkcije ter njihovem vplivu na širši slovenski kulturni prostor.
»V zadnjih treh desetletjih so študije iz srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope obogatile področja študij popularne glasbe, zvočnih študij, kulturnih študij in etnomuzikologije ter ponudile vpogled v zapletene preplete med glasbenimi praksami, industrijo in občinstvi na eni strani ter različnimi vidiki pripadnosti, identifikacije in oblikovanja skupnosti na drugi strani. Analize sodobne lokalne in regionalne popularne glasbe – kot so med drugim turbofolk, avstropop, čalga, manele, tallava, srbski trapfolk, bolgarski trap in slovenska narodnozabavna glasba – zagotavljajo neprecenljiv vpogled v množico glasbenih in zvočnih pokrajin v regiji. Predstavljajo pa tudi odskočno desko za nadaljnje raziskovanje mehanizmov, vpliva in arhitektur pripadnosti, identifikacij in skupnosti v tem raznolikem prostoru, ki ga je zgodovinsko zaznamovala živahna dinamika prelomov, prekinitev in povezav.« Tako so zapisali organizatorji mednarodne konference z naslovom Kako zveni "vaša" glasba? Pripadnost, skupnosti in identitete v popularni glasbi v srednji, vzhodni in jugovzhodni Evropi, ki 9. in 10. novembra poteka na Fakulteti za družbene vede. V dveh dneh se bo zvrstilo zelo veliko zanimivih predavanj in okroglih miz med drugim s tematikami: Prepletenost, izmenjava in geneza žanrov; Nacionalna identiteta in popularna glasba v Ukrajini po ruski invaziji; Občinstvo popularne glasbe; Razpiranje slovenske narodnozabavne glasbe; Med nacionalizmom in patriotizmom; Glasbena industrija in politika v srednji in vzhodni Evropi in še mnogo drugih. Natančnejši program je objavljen na spletni strani Fakultete za družbene vede. S profesorjem in enem izmed članov organizacijskega odbora konference, doktorjem Petrom Stankovićem se je pogovarjala Alja kramar.
Neposredni prenos koncerta Jumbo Big Banda iz Gallusove dvorane Cankarjevega doma.
Oktober je mesec za jazz! Pod okriljem RTV Slovenija, v sodelovanju s hrvaško in srbsko nacionalno televizijo, namreč v teh dneh poteka koncertna turneja Jumbo Big Band. Glasbena urednica Alja Kramar, ki je del spremljavalne ekipe našega orkestra, se je v program oglasila iz Zagreba in v pogovoru z Darjo Pograjc strnila utrinke s turneje.
Lilamors je nov projet pevke Ane Čop, pianista Thila Seeversa ter producenta Jake Arha. Njihov prvenec nosi naslov When I'm Dead, My Dearest. Odličen album prepleta jazz z eksperimentalno elektroakustično glasbo ter tradicionalno poezijo z izvirnimi besedili in govorjeno besedo. Album nosi zelo močno sporočilo in zagotovo ni namenjen površinskemu poslušanju, saj poslušalec šele z večkratnim in poglobljenim spremljanjem lahko dojame vso globino in težo skladb. O albumu se je glasbena urednica Alja Kramar pogovarjala s pevko Ana Čop.
Alex Sipiagin velja za enega najboljših trobentačev, v svoji dolgoletni karieri je sodeloval s številnimi jazzovskimi glasbeniki kot so Michael Brecker, Dave Holland, Chris Potter in Randy Brecker. Izdal je več kot 20 samostojnih albumov, zadnjega februarja 2023 z naslovom Mel's Vision, in sodeloval pri številnih snemanjih ter zasedbah, s katerimi je bil tudi prejemnik mnogih nagrad, med drugimi nagrad grammy. Konec leta 2021 je Alex Sipiagin z Big Bandom RTV Slovenija v studiu 26 posnel osem skladb, ki so maja 2023 izšle tudi na albumu z naslovom New York Suite. Aranžmaje je ob tej priložnosti napisal Lojze Krajnčan, ki je tudi vodil orkester.
Pred nekaj več kot tridesetimi leti je pustila delo v tovarni v Rušah in se prepustila petju. Kmalu se je s slovenskim prevodom standarda Is You Is or Is You Ain't My Baby – A si ti al' nisi ti moj ljubi – povzpela na vrh lestvic in osvojila domače občinstvo s svojim nežnim, žametnim glasom. Bila je prva jazzovska pevka pri nas, ki se je zavestno in z vsem srcem posvečala jazzovski glasbi in jo želela s prepevanjem tudi v slovenščini približati širšemu občinstvu. Ko je spoznala ameriškega pianista Steva Klinka, sta postala nerazdružljiv tandem tako v glasbenem kot zasebnem življenju in skupaj že skoraj trideset let pišeta čudovito zgodbo. Pred njo je izdaja petnajstega samostojnega albuma, ki ga je posnela z nacionalnim jazzovskim orkestrom, Big Bandom RTV Slovenija. Poglobljenost v besedilo in zvok skladb naredita njene interpretacije srčne, iskrene ter občutene. Mio Žnidarič gosti glasbena urednica Alja Kramar.
V deseti oddaji iz cikla o Bojanu Adamiču o njem razmišljajo skladatelj in producent Jovan Adamov, pevka Gabi Novak ter urednik in režiser Dušan Hren. Izbrana glasba: Bojan Adamič: Finale Bojan Adamič: Ljubljanski koncert Jovan Adamo/Bojan Adamič: Vreme za igru Bojan Adamič: Jedna mala dama Bojan Adamič: Sentimentalnost v Es Bojan Adamič: Allegretto Bojan Adamič: Bojanada
V deveti iz cikla oddaj gostimo Alenko Adamič in Gregorja Makuca, hčerko in vnuka Bojana Adamiča. Izbrana glasba: Bojan Adamič: Matjašek Zez Confrey: Dizzy Fingers
V osmi oddaji iz cikla se posvetimo Bojanu Adamiču in godbam. Gost v oddaji je muzikolog Domen Prezelj. Izbrana glasba: Bojan Adamič: Sprenevedanja Bojan Adamič/Jože Privšek: Potpouri skladb Bojana Adamiča – Če zapojemo veselo Bojan Adamič/France Kosmač: Če zapojemo veselo Bojan Adamič: 4. julij Bojan Adamič: Zgodbica v štirih delih Bojan Adamič/Pavel Golja, Jože Humer: Sneguljčica – Zrcalo Bojan Adamič/Frane Milčinski - Ježek: Requiem za pihalni orkester in solista
V sedmi oddaji iz cikla se posvetimo albumu enega najvidnejših slovenskih kantavtorjev, Marka Breclja, albumu Cocktail, za katerega ima glavne zasluge pri nastanku prav Bojan Adamič. Poslušamo del oddaje Pol ure za šanson (posneta 1985), v kateri Marko Brecelj in Bojan Adamič razišljata o nastanku albuma. Izbrana glasba: Marko Brecelj/Marko Brecelj/Bojan Adamič: Rastemo Marko Brecelj/Marko Brecelj/Bojan Adamič: Škandal v Rdečem baru Marko Brecelj/Marko Brecelj/Bojan Adamič: Duša in jaz Marko Brecelj/Marko Brecelj/Bojan Adamič: Časopis Marko Brecelj/Marko Brecelj/Bojan Adamič: Gozd