Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Glasba kot samostojna umetnost učinkuje na naše počutje, občutke in razpoloženje. Kaj pa če glasba samo del neke večje zgodbe? Kakšen prostor, funkcijo in namen ima glasba v oglaševanju in medijski komunikaciji se je Andrej Prezelj pogovarjal s Tomažem Apohalom, glasbenikom, kreativnim direktorjem, predavateljem in soustanoviteljem agencije Youtree.
Izbrana skladba: Queen - I want to break free Glasbeni predlogi so bili: Agropop - Himna mladosti Massayah - Zavedno Queen - I want to break free
Tomaž Hostnik, 31-letni klasično izobraženi pianist in skladatelj, je eden največjih posebnežev slovenskega šansona. Njegov opus polni več kot sto skladb v slovenskem jeziku, kar vključuje celotne repertoarje zasedb Vudlenderji, Drajnarjuva vampa in Hostnik pa Krečič. Piše glasbo za otroke, film in gledališče.V svojih pesmih se pogosto loteva obskurnih tematik in nenavadnih človeških značajev. Skladba Dekle iz zlatih sanj, s katero se je kot zadnji, deseti tekmovalec predstavil na letošnjem festivalu šansona, je subverzivna predelava klišejskega formata ljubezenske pesmi; gre namreč za 'ljubezenski' spev predatorja nič hudega sluteči žrtvi. Šanson je oblečen v razgibano, igrivo glasbeno formo, v kateri se popularnoglasbene zvrsti spojijo s klasičnim glasbenim znanjem. S Tomažem Hostnikom se je pogovarjal glasbeni urednik urednik Andrej Prezelj.
S člani žirije, ki bo na koncu odločila, kateri šanson je bil letos najboljši, se je pogovarjal glasbeni urednik Andrej Prezelj. Šanson leta 2023 bodo izbrali Leon Firšt, Boštjan Gombač, Vita Mavrič, Mia Žnidarič in Slavko Pregl.
Festival slovenskega šansona se je v prvi polovici maja vrnil na slovenske odre. V Kulturnem domu Krško in Gledališču Park Murska Sobota se je predstavila izbrana dvajseterica nastopajočih, ki so nam takoj po nastopih zaupali svoje vtise: Tomaž Hostnik, Irena Gantar, Ana Vipotnik, Laura Krajnc, Smaal Tokk, Patricija Škof, Dejan Dimec, Kaya Tokuhisa, Klemen Smolej, Ana Maria Mitić, Anja Strajnar, Boštjan Rous, Veronika Nikolovska, Mihael Lajlar, Andrejka Možina, Andrej Tomšič, Anja Hrastovšek, Primož Vidovič, Ana Mezgec in Jure Ivanušič. Poglede na festival so z nami delili tudi člani strokovne žirije: Jadranka Juras, Barbara Šinigoj, Gregor Stermecki, Miha Zor in Vlado Žabot.
Za nami sta oba predizbora Festivala slovenskega šansona 2023. V Domu kulture v Krškem 6. maja in v Gledališču Park Murska Sobota 14. maja se je zvrstilo dvajset nastopajočih zasedb, med katerimi je strokovna žirija v sestavi Vlado Žabot, Barbara Šinigoj, Jadranka Juras, Gregor Stermecki in Miha Zor izbrala deset finalistov, ki potujejo v jesenski zaključni del festivala. Urednika festivala Teja Klobčar in Andrej Prezelj sta v zakulisju zbrala vtise in mnenja o festivalu ter ujela festivalski utrip, ki nam ga podajajo vsi nastopajoči ter člani strokovne žirije.
V drugem predizboru so se s svojimi novimi šansoni predstavili: Anja Strajnar, Prašnati, Veronika Nikolovska, Mihael Lajlar, Violoncelli Itineranti, Andrej Tomšič, Anja Hrastovšek, Primož Vidovič, Ana Mezgec in Nakána ter Jure Ivanušič in Nordunk.
Je najlepši šanson že napisan? To vprašanje si zastavljamo ob začetku novega Festivala slovenskega šansona, ki se po desetletju premora vrača na Prvi program Radia Slovenija. Izbranih 20 nastopajočih se predstavlja na dveh predizborih, na katerih strokovna žirija izbira skupno 10 finalistov, ki bodo svoje šansone studijsko posneli in jih predstavili na sklepni prireditvi Festivala slovenskega šansona 2023, 28. oktobra v Rogaški Slatini. V prvem predizboru se svojimi novimi šansoni predstavljajo: Tomaž Hostnik in Matija Krečič, Glas 'n' bas, Rade kvartet, Zajtrk, Smaal Tokk, Patricija Škof, Dimme in Pedenjpedi, Café Noisette, Gala trio in Ana Maria Mitić.
Glasbena urednika Festivala slovenskega šansona Teja Klobčar in Andrej Prezelj o utripu s prvega polfinala festivala, ki se je v slovenski prostor vrnil po desetletnem premoru in tako spet ponudil prostor temu glasbenemu žanru, ki ima izredno bogato in raznovrstno zgodovino, tako po svetu, kot tudi pri nas.
V peti epizodi oddaje Med šestimi strunami smo se pogovarjali s kraškim mojstrom šestih strun, skladateljem in glasbenim pedagogom Marko Čepakom - Makijem. V mlajših letih je »žagal« v različnih metalskih zasedbah, potem pa ga je zamikal džez. Improvizacija je bila vedno del njegovega igranja, zato se je po končanem študiju kemije vpisal na Akademijo za glasbo v Trstu in študij uspešno dokončal. Je eden redkih kitaristov, ki glasbo iz kitare izvablja z neverjetno lahkotnostjo gibov – o glasbi, kitarski tehniki, življenju in še čem se je pogovarjal z voditeljem Andrejem Prezljem.
V četrti epizodi oddaje Med šestimi strunami smo gostili odličnega kitarista mlajše generacije, Mihaela Hrustelja, ki živi in deluje na Nizozemskem. Pred mikrofon ga je povabil voditelj in kitarist Andrej Prezelj.
V tretji epizodi oddaje Med šestimi strunami smo gostili primorskega kitarskega mojstra Tea Collorija, ki spada med peščico tistih v Sloveniji, ki si kruh služijo izključno z izvajanjem avtorske glasbe. Kot pravi sam, ga pedagoške vode niso nikoli zanimale, raje raziskuje skrivnosti gypsy jazza, v domeni katerega ustvarja s svojo zasedbo Momento cigano. S Teom se je o glasbi, kitarah, njegovih začetkih, heavy metalu, kitarski tehniki, življenju in še marsičem pogovarjal voditelj in kitarsit Andrej Prezelj.
V drugi epizodi oddaje Med šestimi strunami smo se pogovarjali s koroškim kitaristom, skladateljem in glasbenim pedagogom Andrejem Ofakom. Andrej je v prvi vrsti glasbeni samouk, ljubitelj narave in indijske klasične glasbe, diplomiral je iz klasične kitare na Akademiji za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Grazu. Improvizacija je bila vedno del njega, od mladih nog do študija; zato je imel za profesorje vedno pripravljeni dve verziji skladb, ki jih je igral - tisto uradno in svojo. Kot pravi sam: "Kdor vesele pesmi poje, poje jih po svoje".
Specializiran cikel oddaj oz. podcastov »Med šestimi strunami« je namenjen ljubiteljem in poznavalcem kitarske glasbe. Namen je natančno predstaviti in orisati portret glasbenega gosta - kitarista in predstaviti poglavitne poteze njegovega igranja, razmišljanja o glasbi, kitari, kompoziciji, tehniki in vse, kar sodi zraven. Posebnost oddaje je, da na določena vprašanja gostje raje odgovorijo z inštrumentom, saj velikokrat ta informacija pove več kot sto besed. V vsaki epizodi oddaje Med šestimi strunami boste v uvodu lahko slišali tudi intimno priredbo avtorskih skladb gostov oddaje, ki jih bo na kitari spremljal voditelj in urednik oddaje Andrej Prezelj.
V Prvi vrsti nastopa mednarodna jazzovska zasedba Almost Quintet, ki jo sestavljajo glasbeniki iz Rusije: alt saksofonist Efim Brailovskiy, klaviaturist Samo Hude, basist Gal Golob in bobnar Matthias Meyer.
V Prvi vsrti nastopata kitarist Marko Čepak Maki in basist Roberto Franceschini. Duet je predstavlja prihajajoč album Quarantunes (ali Karantenčice).
Trio MKM sestavljajo tri izvrstne glasbenice: Nina Škrjanc - mandola, Valna Ožbolt - kitara in Tanja Pirc - mandolina. Skupaj igrajo tudi v Orkestru mandolin Ljubljana, leta 2020 pa so posnele album Muzika za mandolino, kitaro in mandolo z avtorskimi skladbami Matjaža Jarca.
V Prvi vrst nastopa pevka Ani Frece z zasedbo Hotel za srečo, s katero je že leta 2011 debitirala na festivalu Šansona. Predstavlja skladbe z albuma uglasbljene poezije Tomaža Letnarja, odete v barve jazza, šansona in gypsy manouche stila. Z Ani Frece so v studiu 13: Marko Čepak Maki – akustična kitara, Marko Mozetič Mozo – akustična kitara, Zmago Štih – klavirska harmonika in Nikola Matošić – kontrabas.
Just Friends Quartet je klasična, tradicionalno orientirana jazzovska zasedba, ki goji in na novo interpretira zven klasičnih jazzovskih kvartetov. Zasedba Just Friends quartet je nastopa v Prvi vrsti v sestavi: Bojan Volk - tenor saksofon, Marko Petrušič - klavir, Nikola Matošič - kontrabas in Enos Kugler - tolkala.