Med kolesarskimi društvi, delom strokovne javnosti, uporabniki koles in celo okoljevarstveniki je precej nejevolje in nasprotovanj sprožil predlog, po katerem bi uporaba čelade postala obvezna za vse kolesarje. Predlog je za zdaj zaradi vladne krize sicer končal v predalu ministrstva za infrastrukturo, a ker se je tokrat že drugič pojavil v predlogu sprememb zakona o pravilih v cestnem prometu, ni izključeno, da se ne bo spet. Po sedanjem predlogu bi bila vožnja kolesa in skiroja brez čelade kaznovana s 120 evri, Slovenija pa bi tako postala prva država v Evropski uniji, ki bi sprejela takšen zakon.

Slovenija bi postala prva država v Evropski uniji, ki bi uzakonila obvezno uporabo kolesarske čelade za vse starosti – je nov zakonski predlog smiseln?

Po najnovejšem predlogu Ministrstva za infrastrukturo, ki zaradi vladne krize trenutno miruje, bi bila vožnja kolesa in električnega skiroja brez čelade kaznovana s 120 evri. Kolesarska društva, del strokovne javnosti, uporabniki koles in celo okoljevarstveniki so do tega predloga kritični.

Predsednica ljubljanske kolesarske mreže Lea Rikato Ružić:

»Izkušnje iz drugih držav – tistih redkih, zelo redkih držav, ki so uvedle tak ukrep – kažejo, da se število kolesarjev zaradi takega ukrepa zmanjša.«

Kolesarje brez čelad sankcionira le peščica držav na svetu. V Evropi ima obvezno uporabo čelade uzakonjeno samo Finska, ki pa kršiteljev ne kaznuje doda Ružićeva:

»Nizozemska ima daleč najboljšo statistiko varnosti kolesarjev na svetu. 99 % ljudi ne nosi čelade.«

Nov zakonski predlog predvideva tudi rešitev nejasnosti glede pravil uporabe lahkih električnih vozil, to je električnih skirojev in koles na električni pogon. Razen nekaterih izjem bi zanje veljala enaka pravila kot za kolesarje. To pa po mnenju nekaterih strokovnjakov ni dobro izhodišče, saj gre za dve prevozni sredstvi, ki sta si po naravi različni, kot pojasnjuje Andrej Brglez, strokovnjak na področju trajnostne mobilnosti:

»Zakonodajalec je tukaj zašel, v smislu, da ne spremlja novih tehnologi in življenja v realnosti kot se dogaja, in enači dve stvari, ki nista za enačit.«

Za več informacij o problematiki električnih skirojev prisluhnite pogovoru z Andrejem Brglezom.

 
Zakonski predlog novih pravil v cestnem prometu po mnenju sogovorcev ne sledi aktualnim smernicam trajnostno usmerjene družbe, saj bi prinesel več stroškov kot koristi. Javna in argumentirana razprava je nujna za ustrezno ureditev pravil v cestnem prometu, sta v prispevku nakazala Tadeja Lukanc in Marko Rozman.

Prvi