Ali je You Tube ubil TV zvezde?
You Tube so 14. februarja 2005 ustanovili Chad Hurley, Steve Chen in Jawed Karim. S sloganom broadcast youtself, objavi sebe, so povabili uporabnike, da objavijo svoje videoposnetke. Prvi video se je na You Tubu pojavil 23. aprila leta 2005
Konec leta 2006 je You Tube za 1,65 milijarde dolarjev kupil spletni velikan Google. S tem je You Tube postal ključni ponudnik za spletni video. Danes ima več kot milijardo registriranih uporabnikov, ki vsako minuto na stran naložijo za 300 ur videoposnetkov. You Tube je tako postal največji arhiv videovsebin in prostor za neodvisne ustvarjalce, ki se morajo pred objavo videa le registrirati. You Tube lahko gleda vsak, tudi če ni uporabnik. Lani so si gledalci ogledali za 6 milijard ur videoposnetkov, to je približno milijon 600 tisoč ur posnetkov na dan.
Od leta 2007 uporabniki prejmejo del dobička od oglasov, ki se vrtijo ob njihovih videih. Največ ogledov in s tem največ zaslužka imata disneycollector, ki odvija in se igra z najnovejšimi igračami
in Piewdiepie, ki se snema, ko igra računalniške igre.
Po nekaterih ocenah naj bi lani zaslužila 13 oziroma 8 milijonov dolarjev. Kakšne so resnične številke?
Saj tega nihče ne ve čisto točno. Lastnik platforme postavlja pravila na tej platformi. Google postavlja pogoje, na kakšen način bo prodajal tebe in koliko ti bo dal od te prodaje. Na žalost velika večina internetnih podjetij danes še vedno živi od enega poslovnega modela in to je oglaševanje. In upa, da bo človeška želja predvsem po javnem razkazovanju sebe, ustvarjalnosti in avtentičnosti nagrada, s katero bo večina ustvarjalcev zadovoljna.
Lenart J.Kučić, novinar, publicist in ustvarjalec podcasta Membranje
Poleg brskanja si lahko uporabnik You Tuba tudi sam izbira vsebine, ki jih želi spremljati. Tako si s klikanjem na ikono naroči, subscribe, ustvari svoj lastni izbor ponudnikov vsebin, ki so mu zanimive. Smešni domači posnetki, športna dejavnost, navodila za uporabo digitalnih naprav, razlage matematičnih problemov, postopki ličenja in urejanja pričeske, smešni skeči, videodnevniki... Seznam je zelo raznolik in zelo dolg. Kako pogledati iz povprečja? Kako dobiti naročnike in oglede?
Eni najdejo povezavo s svojim občinstvom eni pa pač ne. Kaj je razlika? Ali si moral biti hiter? Verjetno res. Na youtubu je lahko vsak. Jst verjamem, da jih je veliko, ki si lažejo, da bodo zaslužili in takim prej ne uspe. Čuti se, da je vzgib profit, izgubiš iskrenost.
Anže Tomić, urednik, novinar ter ustvarjalec podcasta Apparatus
Potrebna je izvirnost, iskrenost in vztrajnost. Vse to ima slovenski uporabnik You Tuba Dominik Sky, 22-letnik iz Krasinca ob Kolpi.
Na svoj kanal objavlja videe, v katerih izvaja neverjetne trike in skoke in navodila za pravilno vadbo s področja kalistenike. Ima več kot 100 tisoč naročnikov in skoraj 9 milijonov ogledov.
You Tube je lahko odskočna deska za preboj v ustaljene medijske industrije. Dolgo časa je pravzaprav veljalo, da uporabnik You Tuba uspe, ko dobi svojo televizijsko oddajo ali pa kako drugače začne ustvarjati tudi za televizijo. To se zdaj spreminja, saj predvsem mladi televizije ne gledajo več, veliko ur pa preživijo na You Tubu.
Ciljna publika je različna. Televizijo bolj ali manj gledajo starejši, mulci ne gledajo, gledajo stvari, ki so na netu. To je ena stvar, ki jo je po mojem mnenju treba upoštevati. Druga stvar, politična korektnost je nekaj, kar na televiziji mora biti. Jaz ne morem preklinjati na televiziji, na You Tubu pa lahko. Mislim, da se je treba boriti za prostore, da politična korektnost ne prevlada in uniči humor. Optimalna dolžina za You Tube je približno dve do tri minute in v prvih petih sekundah moraš prepričati. Na You Tubu tekmuješ z vsemi, s celim svetom. Ključna razlika pa je aktiven in pasiven gledalec. Na You Tubu si ti tisti, ki odločaš, kaj boš gledal, kdaj boš gledal, koliko časa boš gledal.
Jože Robežnik, video ustvarjalec, televizijski voditelj in zabavljač