Izobraževalne vsebine, ki jih mladim v poslušanje ponujamo po 12. uri, seveda pa jih najdete tudi na radioprvi.si in med podkasti, ta teden nadaljujemo s fiziko. Radijska učilnica bo tako tokrat ponudila razlago vprašanja o povečanju toplotnega toka. Marsikateri učenec devetega razreda osnovne šole se je srečal s težavami pri tej snovi. Za dodatno razlago je prosil učenec David Brezer iz Črnomlja. Oddajo sta pripravila Špela Šebenik in Aleš Ogrin, odgovor na vprašanje o tem, kako povečamo toplotni tok, pa je podal učitelj fizike na Osnovni šoli Vižmarje-Brod Jaka Lipar.
Toplota je notranja energija, ki vedno prehaja od telesa z višjo temperaturo k telesu z nižjo temperaturo
Izobraževalne vsebine, ki jih mladim v poslušanje ponujamo po 12. uri, seveda pa jih najdete tudi na radioprvi.si in med podkasti, ta teden nadaljujemo s fiziko. Radijska učilnica bo tako tokrat ponudila razlago vprašanja o povečanju toplotnega toka. Marsikateri učenec devetega razreda osnovne šole se je srečal s težavami pri tej snovi. Za dodatno razlago je prosil učenec David Brezer iz Črnomlja. Odgovor na vprašanje o tem, kako povečamo toplotni tok, je podal učitelj fizike na Osnovni šoli Vižmarje-Brod Jaka Lipar.
Pri fiziki se učenci v devetem razredu pri poglavju o notranji energiji in toploti proti koncu tega poglavja učijo tudi o toplotnem toku, ki ga v fiziki izračunamo ob pomoči enačbe P = Q / t. Črka P predstavlja toplotni tok, Q je toplota, ki jo računajo že malo prej v tem poglavju, in t je čas. Pri toplotnem toku gre za neko spremembo toplote v določenem času. Zelo pomembna je tudi enota, in sicer je ta džul na sekundo (J/s), oziroma kot rečemo fiziki vat. Če malo bolje pojasnim, kaj je učenec želel vprašati, toplotni tok nam v bistvu pove, koliko toplote telo prejme ali odda v časovni enoti. Če bi rad ta tok povečal, ima dve možnosti. Lahko poveča toploto, se pravi zgornji del enačbe, ali pa spremeni spodnji del, pod ulomkom, torej zmanjša čas.