Cilje Evropske unije za zmanjšanje izpustov iz prometa bomo dosegli le z radikalno spremembo miselnosti in ravnanja

Cilje Evropske unije za zmanjšanje izpustov iz prometa bomo dosegli le z radikalno spremembo miselnosti in ravnanja

Kako dosegljivi so ambiciozni cilji Evropske unije glede zmanjšanja izpustov zaradi prometa, če bistveno ne spremenimo svojega dojemanja avtomobila kot prve, tako rekoč naravne izbire za prevoz na delo, v trgovino ali na izlet? Kako – če sploh – težave rešuje pospeševanje proizvodnje in uporabe električnih vozil? Prometne nesreče vsako leto povzročijo milijon 200 tisoč smrtnih žrtev na svetu, posledice onesnaženega zraka pa še veliko več žrtev zaradi kroničnih bolezni. Primeri dobrih praks spodbujanja kolesarjenja in hoje obstajajo, tudi pri nas. Kako jih razširiti, da postanejo prevladujoč način mobilnosti v mestih?

O vsem tem voditeljica Špela Novak z gostoma v studiu in sogovorniki na terenu:
- Aidan Cerar z Inštituta za politike prostora o projektu Varna pot v šolo,
- okoljevarstvenik Jonas Sonnenschein,
- naš dopisnik iz EU Igor Jurič o projektu 100 pametnih in podnebno nevtralnih mest.

Gosta:
- Katjuša Šavc iz okoljske organizacije Focus,
- dr. Luka Mladenovič z Urbanističnega inštituta Republike Slovenije.

Oddaja je pripravljena s finančno podporo Evropske unije v okviru projekta INFO4EU. Za vsebino je odgovorno uredništvo in ne odraža nujno stališče Unije.

Špela Novak