Žalec je znan po pivu in pivovarstvu tudi njegova okolica je prepredena z nasadi hmelja; vendar vsako leto konec meseca januarja, postane prestolnica tolkal; tukaj namreč že 17. leto poteka festival Bumfest, ki v mesto privablja tudi svetovno priznane tolkalce.
Slovenska glasba in njeni ustvarjalci so zanimivi tudi za tuje trge. Kar je v preteklosti uspelo Ansamblu bratov Avsenik in skupini Laibach, kar danes na primer uspeva skupinama freekind. in Joker Out, bi lahko kmalu uspelo tudi drugim, najti je treba le pravi recept za dobro glasbo in dobiti ustrezno podporo. Izvažanje slovenske glasbe doslej ni bilo sistemsko urejeno, spremembe pa se obetajo v prihodnjem letu, ko bo s podporo ministrstva za kulturo zaživela slovenska glasbenoizvozna pisarna. Zakaj jo potrebujemo, komu in kako naj bi pomagala ter kako doseči, da prava glasba pride v prava ušesa v bližnjih in daljnih kotičkih sveta? Gostje bodo: Primož Kristan, generalni sekretar Slovenskega glasbenoinformacijskega centra SIGIC; Andraž Kajzer, umetniški direktor in vodja festivala MENT; Maša Pavokovič, glasbena menedžerka in predstavnica za odnose z javnostmi; Rok Košir, glasbeni agent in direktor glasbene agencije Most.
Raoul Wijsma, je s Slovenijo povezan že od mladih nog; te dni na turneji po celotni Sloveniji predstavlja prav poseben projekt z naslovom The Waterman, oz. Povodni mož, katerega je navdihnil mit prvič izpričan v delu Janeza Vajkarda Valvasorja, Slava vojvodine Kranjske in kasneje ustvarjene balade našega največjega slovenskega pesnika Franceta Prešerna.
Ekipa Prvega bo danes obiskala Novo mesto, kjer že štiriindvajseto leto poteka mednarodni festival Jazzinty; gre za celovit dogodek, ki poleg koncertnega programa ponuja tudi glasbene delavnice s priznanimi tujimi in domačimi mentorji s širšega področja jazzovske glasbe. Letošnja rdeča nit festivala je povezava med plesom in glasbo, festival pa je v več kot dveh desetletjih izobrazil prek tisoč udeležencev. Pomemben sestavni del festivala so tudi nagrade jazzon, ki predstavljajo pomembno spodbudo mladim ustvarjalcem tako v finančnem kot tudi medijskem smislu.
Tututu Orchestra je mednaroden, na Nizozemskem ustanovljen kolektiv. Jutri se bodo v parku Cankarjevega doma v okviru letošnjega jazz festivala prvič predstavili slovenski publiki. Gre za poseben sestav glasbenikov, ki pa je ravno dovolj velik a dovolj majhen za številne improvizacijske izlete, slišane v njihovih kompozicijah. Zasedba si je ime nadela po učilnici kjer so vadili z oznako 2.22 (two point two two) torej poenostavljeno Tututu Orchestra. Andrej Prezelj se je pogovarjal z vodjo orkestra – Mojco Zupančič, dirigentko, pianistko in avtorico glasbe.
Jane Weber in Andrej Prezelj sta govorila o koncertu grammyjevca Bele Flecka, ki je bil 17.2.2024 v Čakovcu na Hrvaškem. Gre za enega pomembnejših ameriških glasbenikov zadnjih desetletij.
Izbrana skladba: Queen - I want to break free Glasbeni predlogi so bili: Agropop - Himna mladosti Massayah - Zavedno Queen - I want to break free
Izbrana skladba: Stara polka - Trio Avsenik Glasbeni predlogi so bili: Alma del sur – Grafenauer Flamenko Projekt Dnevi, kakor je ta – Aleksander Mežek Stara polka- Trio Avsenik
Tomaž Hostnik, 31-letni klasično izobraženi pianist in skladatelj, je eden največjih posebnežev slovenskega šansona. Njegov opus polni več kot sto skladb v slovenskem jeziku, kar vključuje celotne repertoarje zasedb Vudlenderji, Drajnarjuva vampa in Hostnik pa Krečič. Piše glasbo za otroke, film in gledališče.V svojih pesmih se pogosto loteva obskurnih tematik in nenavadnih človeških značajev. Skladba Dekle iz zlatih sanj, s katero se je kot zadnji, deseti tekmovalec predstavil na letošnjem festivalu šansona, je subverzivna predelava klišejskega formata ljubezenske pesmi; gre namreč za 'ljubezenski' spev predatorja nič hudega sluteči žrtvi. Šanson je oblečen v razgibano, igrivo glasbeno formo, v kateri se popularnoglasbene zvrsti spojijo s klasičnim glasbenim znanjem. S Tomažem Hostnikom se je pogovarjal glasbeni urednik urednik Andrej Prezelj.
S člani žirije, ki bo na koncu odločila, kateri šanson je bil letos najboljši, se je pogovarjal glasbeni urednik Andrej Prezelj. Šanson leta 2023 bodo izbrali Leon Firšt, Boštjan Gombač, Vita Mavrič, Mia Žnidarič in Slavko Pregl.
Izbrana skladba: Laibach - The Whistleblowers Glasbeni predlogi so bili: Andraž Hribar - Vračaš mi več kot ti dajem Kapelski pubje - Dobro jutro, Milka moja Laibach - The Whistleblowers
izbrana skladba: Leopold I. - Kinderšpil (festival Frišno) Glasbeni predlogi so bili: OPZ Rtv Slovenija - Kamenček na kamenček Wera Bestrd - Če mogoče niste vedl (Prva vrsta) Leopold I. - Kinderšpil (festival Frišno)
zbrana skladba: Ansambel bratov Avsenik - Spomin Glasbeni predlogi so bili: Kvintet Jožeta Kampiča - Dva prijatelja Jimi Hendrix - Little wing Ansambel bratov Avsenik - Spomin
zbrana skladba: Siddharta - Naiven ples Glasbeni predlogi so bili: Janez Bončina Benč - Maja z biseri Sara Lamprečnik - Ob svitu Siddharta - Naiven ples
Izbrana skladba: Stane Mancini - Non capito Glasbeni predlogi so bili: Aritmija feat. Sabiha Khan in Vinayak Netke - Bal canis Mia Guček - Nove slike Stane Mancini - Non capito
Izbrana skladba: Borut Lesjak - Ne čakaj na maj Glasbeni predlogi so bili: Jure Robežnik - Orion Toto Cutugno - L'Italiano Borut Lesjak - Ne čakaj na maj
Festival slovenskega šansona se je v prvi polovici maja vrnil na slovenske odre. V Kulturnem domu Krško in Gledališču Park Murska Sobota se je predstavila izbrana dvajseterica nastopajočih, ki so nam takoj po nastopih zaupali svoje vtise: Tomaž Hostnik, Irena Gantar, Ana Vipotnik, Laura Krajnc, Smaal Tokk, Patricija Škof, Dejan Dimec, Kaya Tokuhisa, Klemen Smolej, Ana Maria Mitić, Anja Strajnar, Boštjan Rous, Veronika Nikolovska, Mihael Lajlar, Andrejka Možina, Andrej Tomšič, Anja Hrastovšek, Primož Vidovič, Ana Mezgec in Jure Ivanušič. Poglede na festival so z nami delili tudi člani strokovne žirije: Jadranka Juras, Barbara Šinigoj, Gregor Stermecki, Miha Zor in Vlado Žabot.
Za nami sta oba predizbora Festivala slovenskega šansona 2023. V Domu kulture v Krškem 6. maja in v Gledališču Park Murska Sobota 14. maja se je zvrstilo dvajset nastopajočih zasedb, med katerimi je strokovna žirija v sestavi Vlado Žabot, Barbara Šinigoj, Jadranka Juras, Gregor Stermecki in Miha Zor izbrala deset finalistov, ki potujejo v jesenski zaključni del festivala. Urednika festivala Teja Klobčar in Andrej Prezelj sta v zakulisju zbrala vtise in mnenja o festivalu ter ujela festivalski utrip, ki nam ga podajajo vsi nastopajoči ter člani strokovne žirije.
V drugem predizboru so se s svojimi novimi šansoni predstavili: Anja Strajnar, Prašnati, Veronika Nikolovska, Mihael Lajlar, Violoncelli Itineranti, Andrej Tomšič, Anja Hrastovšek, Primož Vidovič, Ana Mezgec in Nakána ter Jure Ivanušič in Nordunk.
Je najlepši šanson že napisan? To vprašanje si zastavljamo ob začetku novega Festivala slovenskega šansona, ki se po desetletju premora vrača na Prvi program Radia Slovenija. Izbranih 20 nastopajočih se predstavlja na dveh predizborih, na katerih strokovna žirija izbira skupno 10 finalistov, ki bodo svoje šansone studijsko posneli in jih predstavili na sklepni prireditvi Festivala slovenskega šansona 2023, 28. oktobra v Rogaški Slatini. V prvem predizboru se svojimi novimi šansoni predstavljajo: Tomaž Hostnik in Matija Krečič, Glas 'n' bas, Rade kvartet, Zajtrk, Smaal Tokk, Patricija Škof, Dimme in Pedenjpedi, Café Noisette, Gala trio in Ana Maria Mitić.