Izgubljena prtljaga ob potovanju z letalskim prometom ni redek pojav. Z neprijetnostjo se je srečal marsikdo, ki redno potuje, stastistika pa kaže, da se prtljaga največkrat izgubi med povezanimi leti. Prav to se je zgodilo tudi poslušalcu Maticu. Dejstvo, da na letalu, s katerim je pristal v Havani, ni bilo njegove prtljage, mu je zagrenilo počitnice na Kubi. Kako se je razpletla njegova zgodba in kako pravilno ravnati, da prtljago dobimo nazaj ali prejmemo vsaj odškodnino za nastalo škodo, o tem v tokratni epizodi oddaje “Kaj pa zdaj?”.

S situacijo z izgubljeno prtljago v letalskem prometu se lahko poistoveti marsikdo

Izgubljena prtljaga ob potovanju z letalskim prometom ni redek pojav. Z neprijetnostjo se je srečal marsikdo, ki redno potuje, stastistika pa kaže, da se prtljaga največkrat izgubi med povezanimi leti. Prav to se je zgodilo tudi poslušalcu Maticu. Dejstvo, da na letalu, s katerim je pristal v Havani, ni bilo njegove prtljage, mu je nekolikanj prigrenilo počitnice na Kubi.

Statistika kaže, da se 85% vse pogrešane prtljage k lastnikom tudi vrne, 15 % je za vedno izgubljene. Težave pri prevozu prtljage v letalskem prometu sicer ureja Montrealska konvencija. Drugih pravil, ki bi se v EU uporabljala, ni. Vse države, ki so to konvencijo podpisale, so zavezane k spoštovanju teh pravil. Mednje sodijo tudi države, prek katerih je Matic potoval, vključno s Kubo, pojasnjuje Romana Javornik, vodja Evropskega potrošniškega centra Slovenija:

“Če prtljaga ne prispe, ko bi morala, mora potnik to takoj prijaviti na licu mesta, na letališču, na okencu Lost and found, kjer dobi tudi poseben obrazec za prijavo izgube oziroma zamude prtljage.”

Matic še ni vedel, ali njegova prtljaga zgolj zamuja ali je izgubljena. V vsakem primeru Montrealska konvencija določa, da je letalska družba odgovorna za vračilo stroškov za najnujnejše nakupe, če prtljaga prispe z zamudo, navaja Romana Javornik.

“V primeru zamude mora potrošnik predložiti račune nakupov, letalska družba se lahko odloči tudi za plačilo pavšalnega zneska. Ta znaša 20 € za vsakih 24 ur. Torej ti zneski so zelo nizki in potrošniki imajo pogosto prevelika pričakovanja glede tega, kaj štejejo za nujne potrebščine ali oblačila. Velikokrat so razočarani, ker jim prevoznik ne povrne vseh stroškov nakupov, ki so jih opravili v tem času.”

Po 21-ih dneh od pogrešitve prtljage bi Matic lahko oddal zahtevek za odškodnino. Po tem obdobju se prtljaga namreč šteje za izgubljeno. Romana Javornik, Evropski potrošniški center Slovenija:

“Potnik naj čim prej vloži zahtevek za odškodnino pri dejanskem prevozniku. Temu zahtevku naj priloži seznam vseh predmetov in po možnosti račune, ki dokazujejo nakup teh predmetov.”

Zgodi se seveda, da potnik nima računov za vse predmete, ki so bili izgubljeni s prtljago. V tem primeru ima prevoznik pravico, da sam oceni škodo, pojasnjuje Javornikova.

“Dragocene ali več vredne kose prtljage je priporočljivo prijaviti. Če se takšni predmeti izgubijo ali poškodujejo in če jih niste prijavili prej, vam iz tega naslova lahko zavrnejo odškodnino.”

Prvi